darn.

stressa stressa. Gå med snabba steg till bussen. Får inte missa den. Hinner utan problem. Tänkte byta till spårvagnen. Spårvagnen åkte när bussen kom fram. Ändrar planen. 60 till Rosenlund ska jag ta. Springer lite lätt till brunnsparken. Går på bussen. Åker. Går av på Rosenlund. Telefonen ringer. Jenny.
"Ska vi vara på natur skolan?"
"Ja, det tror jag"
"Okej, jag kollar salen"
"Ring sen"
Lägger på. Går mot skolan. Korsar parkeringen. Telefonen ringer igen.
"Hej igen. Skulle vi vara där?"
"Vi är nog på ekonomi, det var annat folk där."
"Okej, möter dig vid trappan"
"Gör så"
Går till skolan. Klagar över salsförvirringen. Går in. Ner för trappan. Möter Daly i korridoren. Klagar på salsförvirringen. var bara tillfälligt. Berättar att jag inte har mina böcker med mig. Får en konstig blick. Hon säger: "Men inte behöver du några böcker idag". Gör jag inte? tänkte jag. Tänker fort. Svarar: "Nej, just det. Vi har prov."


Ångest! Pluggat hade jag inte gjort, inte ens till den gången för tre veckor sedan som vi först skulle haft provet. Attans, men nu är det gjort så det är bara att hoppas. Attans! Ångest! Järnspikar! Helvete! Jvlar! Darn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0