pinsamt

Jag har aldrig träffat henne, den där kvinnan som ska vara min pappas syster, jag har aldrig pratat med henne inte ens sett en bild på henne. Som liten visste jag inte ens att pappa har syster, hon nämns inte, hon finns inte helt enkelt, förut har jag aldrig riktigt förstått varför men nu i efterhand har jag fått veta och förstått själv för den delen också.

Man ska alltid finnas där för sin familj, man ska inte säga upp kontakten på grund utav att det kommer in en ny i familjen och man ska inte börja kalla den nya medlemmen för grodan. Det är lågstadienivå och respektlöst, ännu värre är det när hon inte ens träffat grodan som hon kallar/kallat mamma för...

Hon hörde inte av sig en enda gång när pappa fick en stroke, inte ett enda besök eller telefonsamtal, ingenting, men nu passar det minsann att kalla honom familj igen. Nu när pappa och grodan har skiljt sig, då fan passar det att ringa och smsa hela tiden.

Det är pinsamt att erkänna att man är släkt med en sådanhär person. pinsamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0